pt. Lip 17th, 2020

Blog zakupowy. Zakupowy haul

Uwielbiasz zakupy? Na naszej stronie znajdziesz poradnik, dzięki któremu podczas zakupów nie dasz się skusić promocjom, na których zwykle kupujemy zbędne rzeczy.

Czym jest merchandising i w jaki sposób go wykorzystać w sklepie internetowym?

Najprościej ujmując, merchandising oznacza marketingową aktywność. Na czym się on opiera? Ano przede wszystkim na tym, żeby tak ingerować w zachowanie klientów, aby przyciągnąć ich jak najwięcej. Ingerencja taka, odbywa się poprzez wykorzystanie określonego wyglądu pomieszczeń sklepu i taką technikę rozstawienia towarów, aby skupiały uwagę klienta, a co za tym idzie korzystnie wpływała na wyniki sprzedaży.

W bardzo dużym stopniu, tego typu narzędzie ma wpływ na aktywność naszych klientów- wpływanie na ich podświadomość, poprzez ciekawą prezentację asortymentu, rozstawienie w określonym porządku stoisk oraz odpowiednią ofertę.

Jakie są korzyści?

Jeśli potrafimy dobrze wszystko zaplanować i potem wprowadzić w życie, to sprawimy, że klienci kupią znacznie więcej, niż mieli w zamiarze. Jeśli więc do sklepu przyszli w celu zakupu chleba, a znajduje się on na końcu sklepu, to zamierzając po niego, z pewnością po drodze na coś się skuszą. Wygląd takiej placówki może być tak intrygujący, że nawet Ci, co nie planowali zakupów wyjdą z pełnymi siatkami.

Merchandising kierujemy również do byłych klientów, nie tylko tych nowych, którzy wcześniej nie znali naszego sklepu. Wcześniejszym klientom ukazuje on, jakie mogą mieć korzyści, jeśli wybiorą właśnie ten obiekt. Głównym celem merchandising`u jest znaczny wzrost wartości danego asortymentu w wyobraźni konsumentów, a poprzez to zwiększenie przychodów ze sprzedaży.

Merchandising w sklepie on-line?

Zapewne właścicieli sklepów internetowych, też chcieliby mieć takie sposoby na przyciąganie klientów. Czy jednak w takim sklepie jest możliwość tak sprawnego działania na wyobraźnie? Otóż jest, ponieważ coraz więcej ludzi nie chodzi do sklepów stacjonarnych, ale robi zakupy przez Internet. Mimo iż, nie ma w nim półek, to do większej ilości zakupów może zachęcać zaprojektowana strona. Jednak sam subiektywny wygląd to nie wszystko, gdyż całość tworzą różne elementy sklepu. Zapewne nikt nie będzie chciał nawet wchodzić ponownie na stronę gdzie produkty są źle opisane, a cała witryna niezrozumiała i trudna w obsłudze. A więc, zasady Merchandising`u powinniśmy wykorzystywać nie tylko wizualnie, ale i jakościowo, żeby klienci nie mieli powodu, aby odejść do konkurencji.

Wykorzystanie Merchandising`u w sklepie on-line

1. Strona powinna przyciągać pozytywnym wyglądem i budzić miłe skojarzenia. Jeśli posiadasz sklep internetowy to wiesz zapewne, że dla klienta pierwsze wrażenie decyduje o tym czy do Ciebie powróci. I podobnie jak sklepy stacjonarne mogą przyciągać atrakcyjnym wyglądem i zachęcać do wejścia – w taki sam sposób może działać sklep on-line, który powinien kojarzyć się z zaufaniem do sprzedawców oraz pełnym profesjonalizmem.

2. Stwórz stronę przyjazną wizualnie.

3.  Twórz korzystny wizerunek Twojej marki.

4. Pamiętaj o zamieszczaniu artykułów o Twoich produktach lub działalności.

5. Pozwól swoim klientom oceniać Twoją stronę i działalność.

6. Zachęcaj odwiedzających do poruszania się po innych działach Twojego sklepu.

7. Zaskakuj konsumentów ciekawymi promocjami.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *